FANDOM

Mq1
Klocuch – znany wideorecenzent, twórca poradników, bajek, kabaretów i seriali uważany przez niektórych wielbicieli za „Króla polskiego YouTube’a”. To fenomen, który ciężko wytłumaczyć.

Obecnie prowadzi kanał na youtube oraz stronę internetową na Google Sites.

Jednym z jego środków stylistycznych są błędy szczególnie w zagranicznych nazwach.

Konta oficjalne:

Klocuch12 (stare konto)

Klocuch (obecne konto, dawniej KlocuchRecenzje)

klo cuch (trzecie konto, nieużywane)

dailymotion (konto pomocnicze)

vimeo (konto pomocnicze)

Twitter

Facebook - dzbany włamały się i usunęły.

(https://www.facebook.com/pages/Klocuch-Recenzje/159565087570393?fref=ts)

runcajs16 (ask.fm - konto użyte do zrobienia żartu NRGeekowi)

Steam - konto do grania z widzami na streamach (Haxball w 2017 roku)

Strony internetowe

  1. http://klocuchrecenzje.manifo.com
  2. https://klocuchrecenzje.blogspot.com
  3. https://sites.google.com/view/klocuch (obecnie używana)

Historia

Swoją karierę rozpoczął na kanale Klocuch12 w 2010 roku z The Nomand soul - recenzja, miał jednak wówczas stosunkowo niewielką oglądalność. Szerszą publikę zdobył dzięki recenzjom popularnych gier takich jak GTA, Need for Speed czy też Minecraft. Na jego kanale przeważały negatywne oceny i komentarze, sporo osób twierdziło że jest tylko zwykłym dzieckiem chcącym nagrywać filmy na Youtube.

W wakacje 2012 hakerzy wykradli hasło do jego konta, a on sam nie mógł się przez dłuższy czas zalogować. Wówczas stworzył drugi kanał – KlocuchRecenzje – na którym wrzuca filmy do dziś. Ich jakość uległa pewnej poprawie, zaś oceny i komentarze są głównie pozytywne.  

W 2017 roku znacznie polepszyła jakość montażu filmów. Seria kabaretowa tureckie problemy dała Klocuchowi kolejny wzrost popularności. Za przełom uznaje się jednak premierę Kruci gangu o północy 1 stycznia 2018 roku. Po tym wydarzeniu stał się znacznie bardziej rozpoznawalny. Wystawa poświęcona jego twórczości cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a zwycięstwo "dzbana" w plebiscycie na Młodzieżowe Słowo Roku, uważa się się również za wygranko Klocucha, który je spopularyzował. 

Charakterystyka

Narodowość

Wbrew pozorom narodowość Klocucha nie jest aż tak oczywistą sprawą, chociaż nagrywa po polsku. Lokalizacja obecnego kanału Klocuch nie jest uściślona, co widać nawet na jednym z rankingów polskich youtuberów. Z drugiej strony na starszym koncie Klocuch12 miał zapisany kraj - Polskę[1]. Często grał w niemieckie wersje gier, wymawiał niektóre słowa, zwłaszcza literę "r" z charakterystycznym, niemieckim akcentem, w cal of duti wwi - wideorecenzja miał niemiecką książkę, w usuniętym filmie stara plyta kto wie - niemiecką płytę winylową (choć w jak suchac plyt czarnych już polską). Słuchał też niemieckiej muzyki, np. na filmie wakacje lub komentował pod teledyskiem do "Das Leben ist so wie ein Meer". W jego pierwszym filmie (usunięty, 2010 rok) The Nomand Soul - recenzja pomylił język angielski z niemieckim, stwierdzając za chwilę, że nie rozumie napisów w grze, bo "nie zna dokładnie" tego drugiego. W reboocie tego filmu z 2017 roku mówi już o języku angielskim i pomija kwestię jego znajomości.

Jednak nie ulega wątpliwości, że Klocuch wychowywał sie w polskiej rzeczywistości: oglądał polskie stacje telewizyjne, youtuberów, czytał polskie czasopisma, zna nasze realia, doświadczył ich na własnej skórze, dlatego jako widzowie dobrze rozumiemy jego kontent i możemy identyfikować się z tekstami jego piosenek. Można więc bez większych przeszkód założyć, że jest Polakiem, ewentualnie może mieć jakieś niemieckie koneksje rodzinne.

Wiek

Nie jest pewne, ile Klocuch ma lat. Na koncie Klocuch12 w 2012 roku miał zapisany wiek 29 lat, ale prawdopodobnie nie był prawdziwy, może nawet przypadkowa liczba. Ze swojego zachowania i głou wydawał się być dzieciakiem (gimnazjum/podstawówka). Istnieje teoria, że "12" w nazwie Klocuch12 oznaczała jego wiek, kiedy zakładał to konto w 2010 roku. W sumie byłaby ona zgodna z danymi Dawida7531 - moderatora wyspagier.pl, czyli 1998 jako rok urodzenia Klocucha. Jednak największą poszlaką stała się mutacja, jaką przechodził Klocuch, również mniej wiecej zgadzająca się z powyższą teorią. Mutacja wskazywała, że Klocuch dorastał, chociaż nigdy nie zatracił charakterystycznego sposobu mówienia (patrz niżej: Głos). Z upływem czasu i nabieraniem doświadczenia jego charakter troszkę się zmienił, a jego materiały stały się w bardziej bezpośredni sposób prześmiewcze (patrz: Osobowość i cechy charakteru). Oczywiście nie jest możliwe, żeby wiek człowieka stał w miejscu pomimo mijających lat, jednak przez wielu Klocuch wydaje się być postrzegany jako postać wiecznego dziecka (jakby zawsze miał 12 lat).

Wygląd zewnętrzny

Oglądając filmy Klocucha wiadomo, że był grubolem (takim klocuchem xd). Dzisiaj jednak jest sucholem, co można stwierdzić po jego dłoniach, które niektórym widzom wydawały się podejrzanie babskie. Ma krótkie, brązowe włosy, a kolor oczu jest trudny do określenia. Z pozoru wygląda jak jakiś stary chińczyk.

Ciuchy

Zazwyczaj nosi wygodne ubrania typu bluza lub sweter i spodnie. Na specjalne okazje jak święta Bożego Narodzenia czy zmiana nazwy kanału zakłada elegancką koszulę. W czasie różnych eksperymentów itp. zakłada rękawiczki dla bezpieczeństwa. Na filmie BrzydkiegoBuraka pojawił się w białym t-shircie z napisem c o r e i pomarańczowych rurkach,czarnych adidasach i pomarańczowych okularsach (widać je przez ułamek sekundy). Film ten potwierdził teorię, że jest sucholem, choć nie każdy wierzy w autentyczność pokazanego tam "Klocucha".

Głos

Ma bardzo charakterystyczny głos i sposób mówienia. Przez lata zmieniał się, co wskazuje, że Klocuch mógł przechodzić mutację (ok. 2011-2013). A od 2015 roku jest mniej więcej taki sam. Wbrew pozorom jest to stosunkowo niski głos, czasem piskliwy (dawniej bardzo). Potrafił wywoływać silne emocje. Gada trochę przez nos. Ma specyficzny śmiech.

Jak zmieniał się głos Klocucha w latach 2013 - 2017

Osobowość i cechy charakteru

Klocuch sprawia wrażenie mało rozgarniętego gimbusa, z tą różnicą, że stara się nie używać brzydkich słów i być grzecznym. Nie radzi sobie z językami obcymi czy matematyką. Nie rozumie wszystkich reguł społecznych (jak dziecko). Rzeczywistość interpretuje po swojemu. Tzw. "ułomek", ale nie wiadomo dlaczego taki jest. Jest po prostu sobą.

Nie lubi szkoły, która jest niebezpiecznym miejscem. Wolny czas spędza na graniu w gry komputerowe, rysowaniu, spacerach, obserwowaniu przyrody, oglądaniu telewizji. Lubi słuchać fajnej muzyczki z różnych dekad, najbardziej z lat 80-tych i 2000-nych. Ma dobry gust muzyczny. W grach najbardziej lubi dużą wolność świata, akcjowość i rozwałkę, czyli po prostu dobrą zabawę. Nie lubi za to pokazówek, zwłaszcza długich i tych, których nie da się przyspieszyć. Zwraca uwagę na rzeczy, na które normalnie za bardzo nikt nie zwraca. Śmieszy go zabijanie w grach, ale zauważa różnice między grą a prawdziwością. Ceni sobie bezpieczeństwo: nie popiera puszczania fajerwerków ani pływania gdzie głęboka woda. Nożami rzuca w rękawiczkach. Nie lubi gum lambad i niemiłych ludzi w internecie.

Od początku był dosyć naiwny i dziecinny. Jednocześnie też bardzo miły, co nie przeszkodziło w zebraniu fali hejtów. Z biegiem czasu po doświadczeniach z widzami, stał się bardziej podejrzliwy. Stał się też bardziej krytyczny, a nawet cyniczny. Częściej czymś się irytował. Powstała nawet seria denerwuje mnie... W 2018 roku zaczął rozróżniać gry od gierek. Dawniej nie za bardzo orientował się, co się wokół niego dzieje i nie interesowało go to, a obecnie potrafi współpracować z innymi youtuberami, odpowiadać hejterom (zaorał). W czasach po kruci gangu zauważył, że widownia się rozszerzyła i nieco zmieniła. Również coraz rzadziej gra w gry (bo w sumie nie ma w co).

Słynie z seksistowskich i rasistowskich wypowiedzi. Według rankingu Klocucha: normalny człowiek > murzyn > chińczyk/chintol > baba > głupia chinka. Pomimo tego, potrafi dostrzec wartość każdego z tych typów w grach czy prawdziwym życiu i jest miły również dla bab oglądających jego kanał.

Nie uważa się za youtubera. Od początku bardzo rzadko odpowiadał na komentarze widzów. Nie obchodzą go suby ani lajki. Jednak bardzo zależało mu, by zdobyć przycisk YT (zwłaszcza że już dawno zdobył 100 tys. subskrypcji, a NRGeek już dostał przycisk) i płakał, że mu nie dali. Ostatecznie przysłali we wakacje 2018 i położył go w dobrym miejscu, żeby się nie kurzył i nie trzeba było robić dziur w ścianie, np. pod łóżkiem. Jego ulubieni Youtuberzy to NRGeek, Wonziu (Strumienie z Ruczaju), Kuba Klawiter, Dem, Quaz (Tomek Drabik), Bananowy Janek, Tvgry.

(będą obrazki)

Demaskowanie

Jako że klocuch jest postacią bardzo tajemniczą, powstało wiele spekulacji na jego temat. Osoby takie jak PrzedluzakDawid7531Paladyn400 i inni próbują zdemaskować tożsamość wideorecenzenta, na ogół z bardzo różnymi skutkami. Dnia 11 listopada 2016 roku, nrgeek ujawnił informację, że przez cały czas to on udawał Klocucha. Dowód na to znajduje się w tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=CZAJJT7hqDk, mimo to, nadal wiele osób uważa jest inaczej. Więcej o demaskowaniu można przeczytać w tym artykule.

Tajemnicza aktywność

Klocuch od jakiegoś czasu (2016) zaczął publikować tajemnicze livestreamy i jeden najbardziej tajemniczy[2], gdzie słychać strzał w komputer (jeśli chodzi o to to może wróci na starym komputerze). Jeśli chodzi o szczególnie dziwny i niepokojacym okres w jego działalności, uważa się, że Klocuch został "porwany". Kilka razy zdarzało się, że mistrz usuwał swoje materiały bez podania przyczyny, ale na szczęście w większości przypadków posiadamy reuploady.

Współpraca

Klocuch na początku swojej kariery współpracował z Szczupixem, jednak teraz z takimi dzbanami jak NRGeek,
Klocuch Król Polskiego YouTube

Avatar króla na nowym koncie

Quazem9 czy TVGRYpl (tych ostatnich nawet sparodiował w bajka - tv gry, gdzie nawiązuje do przytyk wobec nich w komentarzach).

Tutaj znajdziesz spis wszystkich kolaboracji. Nie lubi za to Poszukiwacza. Uważa, że kradnie ludziom hity i dlatego jest sławny (kabaret - kot i pat 2) i że pluje trucizną (mortal kombat) Jeśli chodzi o marki to promował w filmach głośnik hyker, margarynę Delmę, herbatę Lipton, cukierki Zozole, gumy Hubba Bubba, Mamba i Maomam. Szkalował jednocześnie gumy Lambady, że papierki się nie odklejają.

Więcej artykułów o Klocuchu: serie filmów , piosenki, historia Klocucha i jego fandomu.